Uniform

Waarom een uniform dragen?

Met het dragen van het uniform toon je dat je scout of gids bent en verwijs je naar de waarden van de beweging. Het uniform geeft leden en leiding de mogelijkheid om iets gemeenschappelijk te veruiterlijken en laat toch ruimte voor een persoonlijke touch.

Wie draagt wat op onze scouts?

Kapoenen: van de kleinste verwachten we dat ze enkel onze scoutsdas (met everschildje) dragen. We kozen hiervoor omdat kapoenen nog fel groeien en we de ouders niet nodeloos op kosten willen jagen. Uiteraard mogen ze, indien ze dit willen, het volledige uniform dragen.
Kawellen/jonggivers/givers en Jin: zij dragen het volledige uniform, zijnde een beige hemd en scoutsdas.
Een groene scoutsbroek of rok is niet verplicht om te dragen, maar moedigen we wel aan.

Waar moeten al die tekentjes komen op mijn hemd?

Waar kan je dit alles verkrijgen?

Op onze scouts hebben we een tweedehandskoffer. Hierin vind je hemden, broeken en rokken aan een voordelige prijs (zolang de voorraad strekt). Ook de scoutsdas met everschildje en alle andere kentekens vind je hier.
Voor nieuwe hemden, truien, broeken en kampmateriaal (slaapzak, matje, stapschoenen) kan je terecht bij één van de zes  Hopperwinkels  van Scouts en Gidsen Vlaanderen.

Gegevens van de Hopperwinkel Leuven:
Adres: Diestsevest 92C, 3000 Leuven
Telefoon: 016 23 55 25