Kapoenen

Bij de kapoenen draait alles om fantasie: veel kapoenen doen niets liever dan zich te verkleden als piraat, indiaan, prinses of elfje. Uiteraard doen kapoenen ook al scouteske activiteiten. Zo worden er kleine tochten gehouden, leren ze met weinig middelen toch iets te improviseren en zijn ze niet te bang om zich af en toe eens stevig vuil te maken. Dit alles gebeurt op een speelse manier, zodat ze allemaal met spectaculaire verhalen terug naar huis keren.

Leiding

De kapoenenleiding hebben allemaal een alias in thema van De Steen van Nowan. De kapoenen kennen ons alleen onder deze naam. Dit maakt het voor hun allemaal een beetje mysterieuzer.

Scrol verder om te zien welke leiding in deze tak staat en om hun contactgegevens te vinden.

Vergadering

Wij vergaderen elke zondag in het Paul van Ostaijenpark van 14.00 tot 17.30. Dit kan echter variëren. Als dit het geval is, staat het altijd in de eversprokkels of wordt er op tijd via mail verwittigd.
Eversprokkels is het boekje van onze scouts dat per trimester wordt uitgegeven. Hierin staat wat elke tak dit semester gaat doen.
Iedereen is altijd welkom om eens een vergadering uit te proberen!

Vanaf wanneer mag mijn kind naar de scouts komen? Rond de beginleeftijd van kapoenen bestaat er binnen de beweging een algemene regel. Die luidt dat “een kind kan aansluiten bij de kapoenen als hij of zij 6 jaar wordt vóór 1 januari van het lopende werkjaar ofwel in het eerste leerjaar zit”.

Kapoenenleiding

Pieter Casselman