Over ons

We zijn scouts OLV van Troost en Anne Frank uit Heverlee en vormen één van de 650 groepen die aangesloten zijn bij Scouts en Gidsen Vlaanderen. Elke zondagnamiddag komen we met een 150-tal enthousiaste leden en leiding samen om ons uit te leven en er een spetterende namiddag van te maken.

We zijn een scoutsgroep voor scouts (jongens) en gidsen (meisjes) van 6 tot 17 jaar en sinds 2001 zijn onze takken volledig gemengd. Opdat iedereen scouting kan beleven aangepast aan zijn/haar leefwereld, is onze werking verdeeld in vijf leeftijdsgroepen of takken. Vanaf 18 jaar kan je bij ons terecht als leiding.

De vergaderingen gaan door in het boerderijtje op het Paul Van Ostaienpark. Hier komt overigens snel verandering in. Binnenkort verhuizen we namelijk naar onze nieuwe lokalen die gebouwd zullen worden op de naamsesteenweg. Deze worden gebouwd in samenwerking met Akabe Heverlee. Al de vergaderingen starten om 14u en eindigen om 17.30u.

Een keer per trimester verschijnt ons programmaboekje ‘Eversprokkels’. Hierin staan de trimesterprogramma’s van de verschillende taken, aangevuld met informatie over het kamp, de grote activiteiten die we organiseren, etc..

Het einde van het scoutsjaar wordt afgesloten met een spetterend kamp. De oudste takken maken traditiegetrouw 10 à 12 dagen lang de Ardennen onveilig, terwijl de kleinste takken 5 à 7 dagen lang op kamp gaan.

Heb je zin om bij de scouts te komen? Dat kan!
Je mag de eerste drie keren meedoen en eens uitproberen of scouting iets voor jou is, zonder lidgeld te betalen. Online inschrijven doe je hier.

Tot dan!
Een stevige linker,