Jonggivers

De jonggivertak is een tak waarin een hele nieuwe scoutswereld voor de leden opengaat: ze worden ingedeeld in patrouilles met een patrouilleleider en een hulppatrouilleleider; in deze patrouilles moeten ze onder andere hun eigen tafels sjorren en zelf hun eten maken; ze leren samen hard werken en initiatief nemen. Vergaderingen bij de jonggivers bestaan uit een grote variatie aan spelen die meer op de omgeving gericht zijn dan bij de kawellen. We verkennen grenzen op alle vlakken. Op het einde van het derde jaar krijgen de leden hun totem. Dat is dierenkarakter dat de groep kiest bij jouw persoonlijkheid. Dit is een zeer indrukwekkende gebeurtenis die je bijblijft gedurende je gehele scoutscarrière.

Scrol verder om te zien welke leiding in deze tak staat.

Vergadering

Wij vergaderen elke zondag in het Paul van Ostaijenpark van 14.00 tot 17.30. Dit kan echter variëren. Als dit het geval is, staat het altijd in de eversprokkels of wordt er op tijd via mail verwittigd.
Eversprokkels is het boekje van onze scouts dat per trimester wordt uitgegeven. Hierin staat wat elke tak dit semester gaat doen.
Iedereen is altijd welkom om eens een vergadering uit te proberen!

Jonggiverleiding

Nils Merveillie